lördag 14 mars 2020

Vi kan inte leva...

De kommer in i butiken, tittar runt och är aktiva med varorna. Drar, vrider och är tydligt oförsiktiga.

- Åhh, så mysigt.
- Har du tips på något bra?
- Ja, den, den och den. Eller kanske den eller den? Där finns det, och där finns det. Titta gärna också där uppe, där du hittar det och det. Vill du hellre ha sådant, så finns det här. Och det här.
- Tack, så fint.

Han ringer sin hustru.
- Ska jag köpa den?
- Jaha, det passar inte mig?
- Ok, jag ska inte ha något alltså, fast jag var sugen?

- Hur går det för dig, säger han till butiken?
- Kommer folk, handlar de?

Så.
Nej.
Han tar min tid, sliter kraftigt på varorna, ber om råd - men avstår från att handla.

- Nej, det går inte så bra när/om ni gör så. Då kommer butiken helt enkelt inte att överleva.

Vi kan inte leva på sådana "kunder".

A..

Inga kommentarer: