fredag 24 november 2017

Ve och förtvivlan

Jag träffar en grupp fantastiska människor och vi äter tillsammans. Jag har tidigare nämnt att jag är vegetarian och nämner det (när jag kommer) som att jag inte äter döda djur.

- Det finns ostpaj eller svamppaj, det går väl bra?
- Fint!
- Innehåller den ost?
- Ja.
- Inga döda djur?

Ja, det visade den sig göra, så vi gick vidare till fetaosten som var god och ätbar för den som inte önskade döda djur i maten. Jag uppmärksammar informationen, vi talar om saken och också jag får en god måltid. Superfint.

När vi talar om saken (sakfrågan kring döda djur i ost) i en annan grupp människor får jag information om en "farlig lista". Jag får den och uppmärksammas på att Valios fruktyoghurt innehåller grishud (gelatin). Jag kan inte påstå att jag blev helt lycklig över informationen. Man måste verkligen läsa på allt om man vill undvika döda djur, palmolja eller alla fasansfulla kemikalier i sin mat.

Ve och förtvivlan.

Bortsett från detta önskar jag dig en fantastisk dag!

A..

Inga kommentarer: