lördag 4 november 2017

Älgar är vackra djur.

Älgar är vackra djur. Stora & ståtliga vandrar de i skogen. Det är inte så ofta jag stöter på dem på mina springturer men idag hände det, minsann. På ca 20-25 meters håll kommer plötsligt ett stort hornprytt djur utlufsande framför mig. Han gjorde en vid sväng och vände in i skogen igen. Fint, mäktigt och vackert. Jag sprang vidare på min tur och gladdes över mötet.

På tillbakavägen passerade jag samma plats, varpå min tanke förstås gick till det tidigare mötet. Jag hann inte mer än tänka tanken, när det plötsligt lufsar ut inte bara en, utan tre älgar efter varandra tvärs över vägen. Också dessa typ bara 20-25 meter bort.

Så, sammantaget fyra vackra älgar passerade min väg under dagens springtur. Nära. Mäktigt. Vackert. Ja, så fint. Så fint.

A..






Inga kommentarer: