måndag 11 mars 2024

Välkommen, du nya dag.



Igår (söndag är också arbetsdag) rattade jag bokföring. Hantering av skatt, moms och arbetsgivaravgifter är inte försumbart. Det är nödvändigt. Det behöver göras för att reglerna säger att man ska och för att jag följer reglerna. Jag har skattmasen i ryggmärgen och ständigt hoppande på axeln, så det är bara att lyda. Det är också viktigt för min egen kunskap om hur det går, om min känsla är riktig. Utan det, kunskapen om läget, historien och tanken om framtiden, går ett företag inte att driva (tänker i varje fall jag). Varje kostnad, intäkt, skatteriktning och paragraf behöver tas hänsyn till. Det är en hel del.

Och sin egen känsla. Den ska också bekräftas eller tas om hand..

Jag tänker att jag är tacksam för kunskapen, min vision och min bakgrund, att det hjälper mig att driva företaget på ett bra och schysst sätt.

Jag är tacksam för min kunskap och inställning. Jag är tacksam för att jag kan hålla min ram. Och att jag klarat att hålla den sen 2017. Det går, med eftertanke och ett skapligt driv.

Jag klappar mig på axeln för det.

Idag är det en ny dag. Ny lust. Nya frågor. Nya andetag. Kanske också nya människor.

Välkommen, du nya dag.

A..



#norrtälje #småföretagare #välkommendunyadag #söndag #mars




Inga kommentarer: