fredag 21 augusti 2020

Idag är idag...





Norrtälje kyrka. En kyrka mitt i byn, en kyrka mitt i den lilla staden. Nära till allt. Mitt i. Det är en plats att vila i. Stanna. Vänta. Reflektera. Tänka. Eller bara vara. Jag ser pallarna mitt i gången. Tänker på meditation, reflektion och stillhet.

Nej, så är det inte, tänker jag sen. Det måste vara förberett för begravning. Ja, det är också meditation, reflektion och stillhet. En begravning för avsked. Ett stillsamt avsked i coronatid. Ett avsked från någon som betyder något. Mer. Mycket. Någon älskad. Jag tänker på pappa. Jag tänker på människor som lämnar. Lämnat mig. Lämnat andra. Jag gör det i stillheten i kyrkan. Tänker. Vilar. På en plats som spelar roll. För mig. För många. Jag är glad att den finns.







Det är vackert med öppna kyrkor. Att det finns en möjlighet att gå in. Sitta ner. Vila. Reflektera. Det är vackert att det är möjligt. Det gör mig glad.

#ettlevanderoslagen #norrtälje #norrtäljehamn #roslagensbokhandel #enriktigbokhandel #roslagen #norrtäljekyrka #anettegrinde #samtidsbild 

Inga kommentarer: