fredag 14 juni 2019

Tröskelpass

Det bästa löparpassen är tröskelpassen, tänker jag. Det kan möjligen vara så att jag har ett annat innehåll i tröskelpassen än vad som normalt avses, ja, helt enkelt en annan definition.

För mig är ett tröskelpass ett sådan pass där jag har tagit mig ut över min tröskel - och alltså kommit ut och sprungit.

A..


"Tröskellöpning handlar om att springa i en fart som är den högsta möjliga där kroppen hela tiden klarar av att transportera bort eller förbränna de ”trötthetsämnen” som bildas när man springer. Genom att träna kring just den farten kan man på sikt förskjuta tröskel så att man vid en högre fart än tidigare klarar av att transportera bort eller förbränna trötthetsämnena. Man blir helt enkelt inte lika trött vid en given fart, vilket kan benämnas som att ens uthållighet har förbättrats. Tröskelfarten har blivit snabbare." - marathon.se




Kort nationaldagsbesök 2019
hos farfar & farmor i Gävle



















Inga kommentarer: