tisdag 19 januari 2021

Huga, huga...



Jag klev upp före höns´na idag. Tuppen gal ju inte längre och ljuset tar lång tid på sig, så det säger kanske inte så mycket. Uppstigning kl 0400, mailsvarande, tidningsläsning och kaffepimplande. In i duschen och avfärd 0545. När det är temp nära noll, mörkt och slabbigt får man köra långsamt och färden gick mot Sthlm. Eftersom jag inte åkt buss sen före mars 2020 tog jag bilen. Det kändes för läskigt att åka kollektivt. Det var läskigt att köra i det skitiga och mörka väglaget också, men det gick an. Ja, det där rådjuret kanske var lite väl närgånget. Hon klarades sig med ett vackert skutt tvärs över vägen och genom att jag tvärnitade. Mitt hjärta tog en stund på sig att tagga ner. Jag kom fram till Karolinska i hyfsad tid, även om jag oroade mig (i onödan) längs vägen. På två timmar borde man ju hinna. Framme i acceptabel tid, parkering utan problem och sen då? Hur hittar man där? Ja, den extratid jag hade försvann i ett nafs, google-maps och jag enades om en onödig extratur till rätt adress och istället för 20 minuter innan var jag där prick. Ja, ja, lite rörelse och lite hjärtklappning kanske ändå inte skadar. Du hann ju. Jösses, så mycket folk det var, att sicksacka runt. Jösses så många som satt i väntrummet, så rakt på mig de gick. 

Jösses så otroligt otryggt det kändes att vara i den stora staden och vid sjukhuset. Det vill jag inte göra på länge igen.

Det vi här - på vischan - tycker är en smula märkliga restriktioner blir något helt annat i en annan miljö. Huga, huga.

Ja, det finns alltid fler sätt att se på saken. Så är det verkligen. 

För mig gäller; Håll avstånd, tvätta/sprita händerna, håll avstånd, tvätta händerna, avstå lek med fler än få och håll alltid avstånd, tvätta händerna, håll avstånd och håll avstånd. Vad gäller för dig? 

A..

Inga kommentarer: