lördag 28 februari 2009

Ååååå...den kursen vill jag gå...

Tänk, om man bara hade lite mer tid. Det finns så många fantastiska saker att göra. Att paddla, att springa, att skriva, att tala, att gå kurs för att utbildas och skapa möjligheter för att tänka nytt, förändra mig själv och kanske oxå andra.

Jag fick en kursinbjudan från Kerstin Bergeå på Kristna Fredsrörelsen. Den var rubricerad - ICKEVÅLD FÖR SAMHÄLLSFÖRÄNDRARE. Jag blir lyrisk av det engagemang och möjligheter som finns i samtal och göranden kring Icke-vålds-aktiviteter.

Kristna Fredsrörelsen - www.krf.se - Secretary of nonviolence - är bara ett exempel. Det finns många fler.

Rätt priotering är att arbeta för dessa frågor. Utan tvekan.

Allt gott, önskar jag dig idag - med en bön om att också du anmäler dig till en sådan kurs.

Anette Grinde

Inga kommentarer: