fredag 18 september 2015

Så sorgligt....

Igår spred sig en sorglig nyhet mellan långfärdscyklisterna på nätet. Ett ungt svenskt par, ute på långcykling i världen, har blivit påkörda. Hon dog. Han är svårt skadad. De var unga. Ute på sitt livs äventyr. De njöt av livet. Och plötsligt var det slut.

Jag lider med familjerna och vännerna. Jag lider med honom som ligger svårt skadad och hoppas att han klarar sig utan allvarliga och bestående men. Jag sörjer henne. Jag svär över händelsen som är så hemsk och så onödig, oavsett hur den gick till. Ett ungt par, ute på en fantastisk resa där världen låg för deras fötter. Ja, så ont och så onödigt.

Idag går mina tankar också till alla er som med äventyret som följeslagare rör er runt om i världen, på andra platser än tryggheten här hemma. Jag önskar er trygg säkerhet på er resa, på vilket sätt ni än färdas.

A..




Inga kommentarer: